LOG PLUS – WIĘCEJ NIŻ ITAM CZYLI ZARZĄDZANIE ZASOBAMI IT, LICENCJAMI I USŁUGAMI IT W JEDNYM NIEDROGIM PAKIECIE

 

Czym jest LOG Plus?

 

LOG Plus to zaawansowana i intuicyjna platforma wspierająca zarządzanie zasobami informatycznymi, procesami biznesowymi oraz zapewniająca zgodność z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Powstała z myślą o nowoczesnych zespołach IT i organizacjach, które oczekują efektywności, bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad swoją infrastrukturą technologiczną.

LOG Plus oferuje zarządzanie:

  • Zasobami IT,
  • Licencjami i subskrypcjami,
  • Zgłoszeniami użytkowników,
  • Procesami,
  • Dostępem,
  • Usługami IT.

 

LOG Plus Sp. z o.o. to polski producent oprogramowania z ponad 17-letnim doświadczeniem na rynku. Oprogramowanie LOG Plus wykorzystywane jest przez ponad 1000 klientów z różnych sektorów: od dużych korporacji, przez małe i średnie firmy, po instytucje publiczne. Oprogramowanie rozwijane jest zgodnie z najlepszymi światowymi praktykami oraz z uwzględnieniem lokalnych i unijnych wymogów prawnych, takich jak RODO, Dyrektywa NIS2 czy Dyrektywa o Ochronie Sygnalistów.

 

Jakie najważniejsze przewagi oferuje LOG Plus w stosunku do innych rozwiązań?

 

  • Integracje z innymi systemami – platforma posiada wbudowaną i stale rozwijaną listę natywnych konektorów do popularnych rozwiązań. LOG Plus udostępnia również API Rest co pozwala na budowę własnych integracji.
  • Szybkie uruchomienie – platformę można uruchomić w zaledwie jeden dzień, a prekonfigurowane ustawienia pokrywają do 80% potrzeb większości Klientów.
  • Wydajności i komfort pracy – dzięki nowoczesnej architekturze jest niewspółmierna do innych produktów tego typu. Każdy z widoków tabel wyświetla się błyskawicznie nawet w dużych instalacjach.
  • Skalowalność – platformę LOG Plus można dopasować do małych jaki i do bardzo dużych organizacji. Funkcje systemu zostały podzielone na moduły w taki sposób aby każde przedsiębiorstwo lub organizacja były w stanie dopasować wdrożenie idealnie do własnych potrzeb i możliwości budżetowych.
  • Wieloplatformowość – dostęp do aplikacji LOG Plus jest możliwy w dowolnym systemie operacyjnym dzięki wykorzystaniu przeglądarki.
  • Wsparcie dla urządzeń mobilnych – z LOG Plus możemy pracować również z użyciem smartfonów.
  • Niskie koszty infrastruktury – dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań platforma LOG Plus może wykorzystywać również systemy open source z rodziny Linux oraz bazę danych PostgreSQL.

 

Co oferuje LOG Plus i jakie są jego zalety?

 

To nie jest tylko narzędzie, ale kompletna platforma łącząca w sobie kilka kluczowych funkcjonalności:

  • ITAM (IT Asset Management) – pełna kontrola nad zasobami IT,
  • SAM (Software Asset Management) – efektywne zarządzanie licencjami i oprogramowaniem,
  • ITSM (IT Service Management) – kompleksowe zarządzanie zgłoszeniami i usługami IT,
  • Zarządzanie tożsamością i dostępem,
  • Obsługa procesów RODO,
  • Anonimowe zgłaszanie naruszeń (whistleblowing).
CZYTAJ TAKŻE  RUBLON - CENTRALNIE ZARZĄDZANE UWIERZYTELNIANIE WIELOSKŁADNIKOWE (MFA) DLA CAŁEJ INFRASTRUKTURY IT

Kluczowe funkcjonalności poszczególnych modułów wymieniono poniżej:

 

ITAM – pełna kontrola nad zasobami IT.

  • Jedno miejsce informacji na temat całej infrastruktury informatycznej, kontroli do kogo, kiedy i gdzie zostały wydane zasoby, w jakim są stanie i jak są eksploatowane. Zasoby można powiązać nie tylko z właścicielem i komórką
    organizacyjną czy lokalizacyjną, ale i z zamówieniami, fakturami czy też nadać im etykiety z kodem.
  • Agent, który kontroluje stan komputerów i serwerów, alarmując o odchyleniach odpowiednio wcześnie, aby zapobiegać incydentom.
  • Cykl życia zasobu – pełny wgląd w to co działo się ze sprzętem od momentu zamówienia aż po utylizację- pozwala ocenić stan sprzętu, wpływ na bezpieczeństwo organizacji, kontrolę instalacji oprogramowania itp.
  • Automatyzacja powtarzalnych czynności – więcej czasu na ważne obowiązki.
  • Raportowanie do przełożonych – zawsze aktualne informacje, raporty SQL w pełni konfigurowalne do potrzeb organizacji (oprogramowanie ich nie narzuca, nie ma ograniczeń).
  • Monitoring pracowników – zwiększenie efektywności pracy, kontrola czasu i jakości pracy, zwiększenie bezpieczeństwa organizacji, narzędzie pomocnicze np. przy wyciekach danych. Blokowanie dostępu do niebezpiecznych stron www i oprogramowania – zmniejszenie się liczby incydentów bezpieczeństwa oraz
    problemów z komputerami.
  • Zdalny dostęp – nie wychodząc z oprogramowania można świadczyć zdalną pomoc, możliwość rezygnacji z ITAM (IT Asset Management) innych rozwiązań typu Team Viewer, zdalne zbiorcze instalacje / aktualizacje – oszczędność czasu i automatyzacja. Połączenie zdalne nie wymaga łączenia z siecią lokalną- wymagany jest jedynie dostęp do Internetu oraz zainstalowany agent. Nie ma potrzeby instalowania dodatkowego narzędzia, podawania numerów PIN itp. wszystko odbywa się z poziomu aplikacji.
  • Kontrola zainstalowanego oprogramowania na komputerach – administrator ma pełen wgląd do aktualizowanej na bieżąco listy oprogramowania na
    poszczególnych komputerach – oszczędność czasu, zwiększenie bezpieczeństwa organizacji.
  • Generowanie oszczędności na zasobach IT – ponowne użycie sprzętu, redukcja ilości licencji, rezygnacja z niepotrzebnych leasingów, zapobieganie awariom.
  • Komunikacja i wymiana danych z zewnętrznymi systemami informatycznymi (w zakresie REST API oraz konektora AD/Azure, Exchange, Sharepoint oraz SAP)

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o systemach ITAM zachęcamy do lektury artykułu na naszym blogu.

 

SAM – inteligentne zarządzanie licencjami.

  • Automatyczne audyty – system odciąża od regularnych audytów oprogramowania, liczenia licencji i pilnowania ich salda.
  • Alertowanie niezgodności licencyjnych – system automatycznie wykrywa brak wymaganych licencji na oprogramowanie, bilans jest przeliczany na bieżąco –
    uniknięcie kar przy audycie, planowanie zakupów licencji / budżetowanie, praca wykonuje się „sama” za administratora.
  • Alertowanie niskiego poziomu użycia oprogramowania – redukcja kosztów licencji na nieużywane oprogramowanie.
  • Sugerowanie licencji – organizacja nie musi zatrudniać dodatkowych specjalistów ze znajomością modeli licencjonowania, ponieważ system podpowie odpowiednie produkty. Podnoszenie kompetencji administratorów, którzy się na tym nie znają (mogą więcej, bez odbywania szkoleń i skomplikowanej nauki o licencjonowaniu). Redukcja kosztów na specjaliście, wzrost bezpieczeństwa organizacji.
CZYTAJ TAKŻE  LunaNet - usługi sieciowe na Księżycu

 

ITSM – nowoczesne zarządzanie usługami IT.

  • Standaryzacja obsługi procesów w organizacji – przełożony/zarząd mają pewność, że wszystko odbywa się zgodnie z ustalonym procedurami,
  • Dla managerów – informacje na temat obciążenia pracą, efektywności pracowników i zespołów, rozliczania ich oraz robienia zestawień/analiz,
  • Poprawa wydajności pracy zespołów IT jak i innych pracowników (akceptacje wniosków, przejrzystość obsługiwanych spraw, automatyzacje),
  • Lepszy przepływ informacji i dystrybucji zadań pomiędzy działami organizacji,
  • Kontrola dostępu do informacji – zgłoszenia automatycznie trafiają do odpowiednich osób, eliminujemy błędy ‚ludzkie’
  • Pomaga utrzymywać ciągłość usług IT – zapobieganie powstawaniu awarii i przerw w dostępności usług, liczenie wyników finansowych. W momencie przerwania dostępności usługi krytyczne jest, aby jak najszybciej zlokalizować zasoby, które wchodzą w skład jej utrzymywania.
  • Znaczne ułatwienie i oszczędność czasu dla pracowników IT – większość powtarzalnych kroków takich jak: uzupełnienie danych w zgłoszeniu,  podstawienie zgłaszającego, wysłanie wiadomości, utworzenie i przypisanie tasków, zamknięcie zgłoszenia – można zautomatyzować. Dzięki połączeniu z bazą CMDB łatwiej odnaleźć jakiego zasobu dotyczy zgłoszenie.
  • Wbudowane predefiniowane katalogu spraw, procesów i formularzy oparte na dobrych praktykach ITIL – klient nie musi zastanawiać się jak zbudować procesy od A do Z – ma gotowe szablony z akcjami, na których może bazować, lub dostosować je do swoich potrzeb.
  • Graficzny edytor workflow, który nie wymaga znajomości żadnego z języków programowania – każdy pracownik, nawet nie związany z IT (kadry, finanse,
    bezpieczeństwo) jest w stanie zaprojektować sobie proces, który ma być obsłużony.
  • Narzędzie jest elastyczne i bardzo proste w konfiguracji, więc sprawdza się w organizacjach, w których zmiany wprowadzane są często.
  • Kontrola jakości obsługi zgłoszeń – SLA – zarówno dla zespołów, które świadczą usługi wewnątrz organizacji i dla podmiotów zewnętrznych.
  • Bardzo prosty w obsłudze i przejrzysty portal dla użytkownika z możliwością logowania poświadczeniami z AD – zachęca do korzystania z oprogramowania,
    zmniejsza barierę wejścia (nie umiem, trudne, nie wiem jak się zalogować). Katalog spraw ułatwiający zgłoszenie sprawy pracownikom – nie muszą zastanawiać się jakie dane podać dzięki odpowiednim formularzom. Możliwość
    konwertowania maili na zgłoszenia.
  • Zwiększenie samodzielności pracowników w zakresie rozwiązywania problemów dzięki bazie wiedzy.
  • Funkcjonalności wspierające zarządzanie tożsamością, przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa danych, są pomocne w momencie zwolnienia pracowników (wiadomo jakie dostępy odebrać).
CZYTAJ TAKŻE  Cisco Umbrella - ochrona przed phishingiem, malware i ransomware

 

Czy LOG Plus jest zgodny z normami i regulacjami?

 

LOG Plus został zaprojektowany zgodnie z międzynarodowymi normami:

  • ISO/IEC 19770-1:2017 (zarządzanie zasobami IT)
  • ISO 9001:2015 (zarządzanie jakością)
  • ISO/IEC 27001:2013 (bezpieczeństwo informacji)

 

Wspiera także realizację wymogów:

  • RODO
  • Dyrektywy NIS2 – jako element zarządzania ryzykiem w obszarze zasobów ludzkich, dostępu i bezpieczeństwa
  • Dyrektywy o ochronie sygnalistów
  • KRI – Krajowe Ramy Interoperacyjności
  • ITIL v4

 

Jak licencjonowany jest LOG Plus?

 

Funkcjonalności systemu podzielono na wiele modułów umożliwiających optymalne dopasowanie do każdego wdrożenia. Oferowane są licencje wieczyste, co oznacza możliwość użytkowania systemu bez okresowego przedłużania subskrypcji. Klienci mają możliwość wykupienia serwisu oprogramowania LOG Plus dzięki czemu uzyskują dostęp do poprawek oraz najnowszych wersji systemu.

Więcej informacji o LOG Plus znajdziesz na stronie producenta.

Aby wykonać PoC, skorzystać z w pełni funkcjonalnej wersji demonstracyjnej LOG Plus lub chcesz otrzymać ofertę cenową zapraszamy do kontaktu z naszymi handlowcami:

lub jeśli wolisz skorzystaj formularza na naszej stronie -> Kontakt | Upgreat